søndag den 7. august 2011

photo challenge

Photo challenge
Day 6: "Childhood memory"

Det her er et billede af min højtelskede pusledukke som jeg vist nok fik i julen 1973 af min mormor og morfar, hvor jeg har været 6 år. Kjolen ( med tilhørende trusser) kan jeg huske jeg var med min far oppe i byen og købe i den ene legetøjsforretning som lå nede i en kælder ( det var dengang der kunne eksistere 2 legetøjsforretninger i en lille by som Ringe). Jeg kunne huske hvor svært det var at vælge tøjet, fordi der jo var så meget jeg godt kunne tænke mig til den. Men det blev så den her røde kjole, som min far også synes var fin - jeg kan også huske at jeg købte et par sorte lange støvler i "lak" til den - de er desværre gået tabt.
 Jeg har stadig en del tøj og tilbehør til den, hvor det meste er hjemmelavet fra min mors venindens hånd og lidt fra min farmor. Det min mors veninde lavede var det "smarteste" - hun var ansat som syerske på "Brandtex" i Odense dengang, og vidste derfor hvad der var "in".
 Der er blevet leget rigtig meget med den dukke, mest sammen med min legekammerat fra dengang som jo selvfølgelig havde en magen til - og en overgang hed dukken også det samme som hende nemlig "Jette".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar